Wednesday, June 22, 2011

Siapa Aku Untuk Tahu Rahsia MU? (sambungan)

Fuhh.. Penat pegi jogging, untuk turunkan berat badan.huhu.. kat mana sambungan nye tadi??..jap...OOUUHH ok..

Dengan semangat baru, aku pergi ke sinki dapur untuk buat kerja rumah, bersemangat membasuh pinggan mangkuk, pastu prepare la untuk masak tengah hari.. Siap masak semua duduk balik depan lappy ni. Tengah layan FB, tiba-tiba HP ni vibrate, nombor KL. Dalam hati ni, apelagi la si India ni nak, tak sabar2 nak bagi kerja ke? So angkat la dengan control tone suara, EhHHH... Suara si gadis (tapi bunyi melayu) nak cakap ngn eincik SIFULAN.. Aku la tu... Pastu dia pulak cakap nama company, terkejut ala2 beruk gak, terus menggigil tangan ni. Masa ni tone suara xleh nak control, terabur semua. Suara pun dah ketar2...

Kali ni company yang call adalah salah satu company Petroleum kat Malaysia. Sape yang xterkejut, selama 6 bulan menunggu panggilan macam ni xsangka company ni plak yang call, kalo sebelum ni ade pun panggilan dari mak ngn ayah je.haha... Lepas terkejut dek panggilan tu, si gadis tu pun kata minta aku ceritakan personnel background dari fone je. So aku pun dengan ketar2 yang xhabis lagi ni pun cerita. Mula2 blank xtau nak cakap ape, terus la lari masuk bilik cari file resume. Selak2 resume sambil cerita, Alhamdulillah.... Rupa2 nya dalam aku xsedar dia sibuk2 nak tanya, tu la 1st stage interview, dia kata kalo pass dia akan call untuk pergi 2nd interview.

Terus hilang akal di buatnya, tapi dalam beberapa saat je ok dah. Duduk termenung aku, ape rahsia dan rahmat yang DIA curahkan padaku??? Dalam 6 bulan aku menunggu, berkali aku ulang alik ke terengganu untuk kerja tapi gagal, sekali aku gagal interview syarikat besar, berpuluh2 resume aku hantar tanpa jawapan, terus aku membawa hati yang lara sampai ke Beijing, baru 3 hari balik dari Beijing, terus aku dapat 2 call. SUBAHANALLAH, DIA MAHA MENGETAHUI, apa yang dirahsiakan dariku, baru kini aku sedari.

Baru aku sedar bertapa sempurna aturan hidup ini dengan kuasa Allah. Dia memberi aku pengalaman dari kegagalan, Dia beri aku pengalaman untuk merantau, Dia beri aku peluang untuk melawat saudara Islamku di China. Alhamdulillah... Terbit dari lubuk hati satu ke
syukuran tak terhingga. Siapa aku untuk mengetahui rahsia Mu ya RABBI?? Kini aku akui, setiap doaku yang mana engkau tidak memakbulkannya, bukan kerana Engkau membenciku, tetapi kerana Engkau menyayangi ku dan engkau menangguhkan nya demi kebaikanku... Alhamdulillah... Aku memohon ampun jika selama ini aku hampir berputus asa dengan kehidupan ini. Engkau telah membuka mata hatiku kini...

Wassalam...

Gambar2 Saudara Islam dari Beijing

No comments:

Post a Comment